Systematyczność kontratakuje.

Możesz nie wierzyć w moje nadmierne przywiązanie do słowa systematyczność w treningu wytrzymałościowym o czym pisałem we wpisie A imię jej brzmiało: „systematyczność” ale przeczytaj co w tej sprawie mają do powiedzenia trenerzy, za którymi stoją ich sukcesy.

…okiem fachowców ciąg dalszy w sprawie systematyczności.

Ja od siebie podaje poniżej sposób na oszukanie systematyczności.

„Z fizjologicznego punktu widzenia, w efekcie niesystematyczności treningów toczymy wieczną walkę o utrzymanie podstawowej sprawności fizycznej. (…) kilka tygodni niesystematycznego biegania może zniweczyć całą wcześniej włożoną pracę.

Jeśli więc trenujesz przykładowo 5 razy w tygodniu przez 3 tygodnie, zauważysz dużą poprawę swojej kondycji fizycznej. Jeżeli natomiast w kolejnych tygodniach zredukujesz liczbę treningów do 2-3, twoja sprawność zacznie się cofać. Potrzebne będą kolejne dwa tygodnie systematycznej pracy, aby wrócić do poziomu sprzed przerwy. I tak 6-8 tygodni biegania doprowadzi raptem do tego, iż będziesz na takim samym poziomie, jak w trzecim tygodniu.

Kiedy życie codzienne rzuca ci kłody pod nogi, dopasuj odpowiednio trening, ale z niego nie rezygnuj. Lepiej jest zrobić cokolwiek, niż zupełnie odpuścić.” – Luke Humphrey, Keith Hanson, Kevin Hanson „Maraton metodą Hansonów” str. 12

…a może lepiej trenować mniej ale systematycznie. W dłuższej perspektywie łatwiej chodzić na treningi (w dowolnej dyscyplinie) 3 razy w tygodniu niż 5 a rezultaty przy mniejszej ilości treningów ale za to systematycznych mogą być podobne. Wiem, wiem obowiązki dnia codziennego przeszkadzają w systematyczności ale jeśli tak to tym bardziej trudno będzie Ci zrealizować zbyt ambitne założenia.

Skoro trenując więcej przy 2 tygodniach lżejszym tracisz wcześniejsze zaangażowanie i wypracowaną formę spróbuj skorzystać z poniższego podstępu.

Warto wspomnieć, że obok ilości treningów w tygodniu równie istotny jest jeszcze ich ciężar, 2-3 treningi z gatunku bardzo trudnych nie wyrządzą ubytku nawet jeśli w poprzednich tygodniach biegałeś 5- krotnie. Dlatego wiedząc, że na weekend 2 treningi wypadną z Twojego planu może warto w piątek zrobić więcej i w ten sposób zminimalizować straty.

To mój patent na systematyczność. Jednak możliwy do zastosowania tylko wówczas gdy brak systematyczności można zaplanować z wyprzedzaniem.

Inne osoby czytały również:

A imię jej brzmiało: „systematyczność”

2015-06-26 12:56:15
runnerski-pl

18

Czy wystarczy różnorodność treningowa

2021-02-22 17:42:47
runnerski-pl

8

Jak trenować

2021-02-15 17:41:37
runnerski-pl

8

Ile wytrzymują buty do biegania lub nw

2021-02-01 17:32:56
runnerski-pl

8

Problemy związane z nawierzchnią treningową?

2021-01-26 08:54:21
runnerski-pl

8

Na jakiej nawierzchni najlepiej trenować?

2021-01-19 18:21:45
runnerski-pl

8

Trenuj świadomie

2021-01-12 17:14:00
runnerski-pl

8

Dodaj komentarz

17 − 16 =