Jak poprawić swoją kondycję biegową lub nordicową?

 

pytanie #4 z cyklu „Trenuj świadomie” czyli rozmowy przy… zimnym izotoniku 😉

 

🥴 – Co mam zrobić, żeby biegać a w nordic walkingu maszerować coraz szybciej, sprawniej, dalej inaczej mówiąc chciałbym być mocniejszy?
🤔 – Aby być mocniejszym powinieneś rozwijać 6 podstawowych elementów tworzących Twoja formę, w szeroko rozumianym znaczeniu są nimi: szybkość, siła, zwinność (gibkość), wytrzymałość, psychika i technika.
🥴 – Najwięcej daje szybkość i wytrzymałość?
🤔 – Najwięcej daje rozwój wszechstronny a często kosmiczne efekty przychodzą gdy pracujemy nad składnikiem, który mamy najmniej rozwinięty. Ten element to zazwyczaj to czego najbardziej nie lubimy, często całkowicie pomijamy w treningu a w konsekwencji to mamy najsłabsze. Przykładowo zaniedbując psychikę możemy „spalić” na zawodach nawet najlepszą formę. Z drugiej strony jeśli osiągnasz 95% swoich możliwości np. w temacie szybkości choćbyś robił na treningu cuda i pracował niczym mistrz olimpijski Mo Farah zyskasz kilka lub kilkanaście sekund a rezerwę masz w zupełnie innym miejscu np. technice biegu lub marszu tam rezerwa wynosi kilkadziesiąt sekund lub nawet kilka minut. Dlatego podczas sezonu powinieneś w swoim treningu uwzględnić pracę nad wszystkimi wymienionymi powyżej elementami.
„Łancuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo” tu jest identycznie.
😎

pytanie #5

a jeśli potrzebujesz pomocy trenera zapraszam do kontaktu 📝☎️

więcej http://runnerski.pl/trener-biegowy-trener-nordic-walking/

Inne osoby czytały również:

Dodaj komentarz

14 + 13 =