Twój pierwszy trening „butami” arcymistrza.

Człowiek, który biega maratony szybciej niż większość z nas. Choć bardziej znany jest z tego, że poradził sobie dwukrotnie z Badwater Ultramarathon i to najszybciej ze wszystkich uczestników albo pozostaje ceniony za to, że Spartathlon to dla niego pestka, budzi również szacunek bo… w ciągu 24 godzin przebiegł kilka maratonów dokładnie 266,6 km.

ON musi znać się na bieganiu ale także musiał kiedyś zacząć biegać i ja mu ufam jeśli radzi początkującym.

Myślę, że z tej rady mogą korzystać również Ci, którzy powracają do biegania po kontuzji lub zaczynają nowy sezon po kilku tygodniach przerwy.

Panie… Panowie… przed nami Scott Jurek:

„Piękny paradoks biegania polega jednak na tym, że aby zacząć to robić, nie potrzebujesz żadnej techniki. Ani trochę. Jeżeli masz ochotę zostać biegaczem, wybierz się do lasu i rusz na szlak albo wyjdź na ulicę lub chodnik przed domem i zacznij biegać. Pokonaj nawet pięćdziesiąt metrów, jeśli więcej nie dasz rady. Jutro pobiegniesz dalej. (…)

Na początku nie przejmuj się prędkością ani odległością. Biegnij raczej powoli, tak na 50 do 70 procent swoich możliwości. Najlepszym sposobem, by określić dla siebie ten przedział, jest pobiec z kimś znajomym i rozmawiać z nim, biegnąc. Jeżeli nie jesteś w stanie wydobyć z siebie głosu, to znaczy, że biegniesz za szybko i zbytnio się forsujesz. Możesz też spróbować na zmianę biec i maszerować. (…) Z czasem zwiększaj dystans.” Scott Jurek „Jedz i biegaj” – str. 29

Istnieje naprawdę ogromna ilość opracowań pod tytułem „jak zacząć biegać” ale Scott Jurek zrobił to najcelniej – wyjdź obojętnie gdzie, biegnij choćby kawałek i pamiętaj powoli.

Jeżeli taki arcymistrz mówi, że bieganie jest proste to ja mu wierzę. Mam wrażenie, że czasami w pogoni za wynikiem czy następnym stawianym sobie celem zapominamy jak proste jest bieganie, dobrze wyjść na trening naładowanym pozytywną energią i brakiem założeń taktycznych wtedy przychodzi wiarą w siebie, motywacja i… przyjemność biegania.

To rzeczywiście jest i musi być niesamowite uczucie skoro prawie każdy kto zrobi to kilka razy biega potem przez kolejne lata i nie znam osoby która stwierdziłaby po tym jak przebiega kilka kolejnych treningów „nie to nie jest fajne wolę… dotychczasowe zajęcia i stary tryb życia”.

Inne osoby czytały również:

Jedzenie przed, w trakcie i po treningu.

2017-01-26 15:12:44
runnerski-pl

18

Sekret skutecznego planu treningowego

2016-11-03 20:39:32
runnerski-pl

18

Czy istnieje skuteczny plan treningowy?

2016-10-28 16:38:46
runnerski-pl

18

Podstawowe narzędzia treningowe

2016-10-27 16:47:16
runnerski-pl

18

Moje treningi maj 2016 r.

2016-06-03 14:13:04
runnerski-pl

18

Moje treningi kwiecień 2016 r.

2016-05-02 14:27:12
runnerski-pl

18

IV. Stosuj plan treningowy.

2016-04-11 08:13:44
runnerski-pl

18