Systematyczność kontratakuje.

Możesz nie wierzyć w moje nadmierne przywiązanie do słowa systematyczność w treningu wytrzymałościowym o czym pisałem we wpisie A imię jej brzmiało: „systematyczność” ale przeczytaj co w tej sprawie mają do powiedzenia trenerzy, za którymi stoją ich sukcesy.

…okiem fachowców ciąg dalszy w sprawie systematyczności.

Ja od siebie podaje poniżej sposób na oszukanie systematyczności.

„Z fizjologicznego punktu widzenia, w efekcie niesystematyczności treningów toczymy wieczną walkę o utrzymanie podstawowej sprawności fizycznej. (…) kilka tygodni niesystematycznego biegania może zniweczyć całą wcześniej włożoną pracę.

Jeśli więc trenujesz przykładowo 5 razy w tygodniu przez 3 tygodnie, zauważysz dużą poprawę swojej kondycji fizycznej. Jeżeli natomiast w kolejnych tygodniach zredukujesz liczbę treningów do 2-3, twoja sprawność zacznie się cofać. Potrzebne będą kolejne dwa tygodnie systematycznej pracy, aby wrócić do poziomu sprzed przerwy. I tak 6-8 tygodni biegania doprowadzi raptem do tego, iż będziesz na takim samym poziomie, jak w trzecim tygodniu.

Kiedy życie codzienne rzuca ci kłody pod nogi, dopasuj odpowiednio trening, ale z niego nie rezygnuj. Lepiej jest zrobić cokolwiek, niż zupełnie odpuścić.” – Luke Humphrey, Keith Hanson, Kevin Hanson „Maraton metodą Hansonów” str. 12

…a może lepiej trenować mniej ale systematycznie. W dłuższej perspektywie łatwiej chodzić na treningi (w dowolnej dyscyplinie) 3 razy w tygodniu niż 5 a rezultaty przy mniejszej ilości treningów ale za to systematycznych mogą być podobne. Wiem, wiem obowiązki dnia codziennego przeszkadzają w systematyczności ale jeśli tak to tym bardziej trudno będzie Ci zrealizować zbyt ambitne założenia.

Skoro trenując więcej przy 2 tygodniach lżejszym tracisz wcześniejsze zaangażowanie i wypracowaną formę spróbuj skorzystać z poniższego podstępu.

Warto wspomnieć, że obok ilości treningów w tygodniu równie istotny jest jeszcze ich ciężar, 2-3 treningi z gatunku bardzo trudnych nie wyrządzą ubytku nawet jeśli w poprzednich tygodniach biegałeś 5- krotnie. Dlatego wiedząc, że na weekend 2 treningi wypadną z Twojego planu może warto w piątek zrobić więcej i w ten sposób zminimalizować straty.

To mój patent na systematyczność. Jednak możliwy do zastosowania tylko wówczas gdy brak systematyczności można zaplanować z wyprzedzaniem.

Inne osoby czytały również:

A imię jej brzmiało: „systematyczność”

2015-06-26 12:56:15
runnerski-pl

18

Długie wybieganie.

2018-07-13 12:48:56
runnerski-pl

8

Anatomia zwycięstwa.

2018-07-09 15:15:56
runnerski-pl

8

Mistrzostwa Świata w nordic walkingu POLSKA 2018

2018-07-02 14:19:17
runnerski-pl

8

Plan treningowy od kuchni.

2018-06-25 14:44:37
runnerski-pl

8

Szybka piątka

2018-06-22 11:44:14
runnerski-pl

8