Systematyczność kontratakuje.

Możesz nie wierzyć w moje nadmierne przywiązanie do słowa systematyczność w treningu wytrzymałościowym o czym pisałem we wpisie A imię jej brzmiało: „systematyczność” ale przeczytaj co w tej sprawie mają do powiedzenia trenerzy, za którymi stoją ich sukcesy.

…okiem fachowców ciąg dalszy w sprawie systematyczności.

Ja od siebie podaje poniżej sposób na oszukanie systematyczności.

„Z fizjologicznego punktu widzenia, w efekcie niesystematyczności treningów toczymy wieczną walkę o utrzymanie podstawowej sprawności fizycznej. (…) kilka tygodni niesystematycznego biegania może zniweczyć całą wcześniej włożoną pracę.

Jeśli więc trenujesz przykładowo 5 razy w tygodniu przez 3 tygodnie, zauważysz dużą poprawę swojej kondycji fizycznej. Jeżeli natomiast w kolejnych tygodniach zredukujesz liczbę treningów do 2-3, twoja sprawność zacznie się cofać. Potrzebne będą kolejne dwa tygodnie systematycznej pracy, aby wrócić do poziomu sprzed przerwy. I tak 6-8 tygodni biegania doprowadzi raptem do tego, iż będziesz na takim samym poziomie, jak w trzecim tygodniu.

Kiedy życie codzienne rzuca ci kłody pod nogi, dopasuj odpowiednio trening, ale z niego nie rezygnuj. Lepiej jest zrobić cokolwiek, niż zupełnie odpuścić.” – Luke Humphrey, Keith Hanson, Kevin Hanson „Maraton metodą Hansonów” str. 12

…a może lepiej trenować mniej ale systematycznie. W dłuższej perspektywie łatwiej chodzić na treningi (w dowolnej dyscyplinie) 3 razy w tygodniu niż 5 a rezultaty przy mniejszej ilości treningów ale za to systematycznych mogą być podobne. Wiem, wiem obowiązki dnia codziennego przeszkadzają w systematyczności ale jeśli tak to tym bardziej trudno będzie Ci zrealizować zbyt ambitne założenia.

Skoro trenując więcej przy 2 tygodniach lżejszym tracisz wcześniejsze zaangażowanie i wypracowaną formę spróbuj skorzystać z poniższego podstępu.

Warto wspomnieć, że obok ilości treningów w tygodniu równie istotny jest jeszcze ich ciężar, 2-3 treningi z gatunku bardzo trudnych nie wyrządzą ubytku nawet jeśli w poprzednich tygodniach biegałeś 5- krotnie. Dlatego wiedząc, że na weekend 2 treningi wypadną z Twojego planu może warto w piątek zrobić więcej i w ten sposób zminimalizować straty.

To mój patent na systematyczność. Jednak możliwy do zastosowania tylko wówczas gdy brak systematyczności można zaplanować z wyprzedzaniem.

Inne osoby czytały również:

A imię jej brzmiało: „systematyczność”

2015-06-26 12:56:15
runnerski-pl

18

Moje treningi

2019-04-03 06:49:06
runnerski-pl

8

Recenzja butów Reebok Floatride Energy

2019-03-27 17:42:44
runnerski-pl

8

SEZON 2019 moje treningi – raport nr 5

2019-02-06 15:04:03
runnerski-pl

8

Jedzenie przed, w trakcie i po treningu.

2019-01-28 15:12:44
runnerski-pl

8

SEZON 2019 moje treningi – raport nr 4

2019-01-18 14:52:40
runnerski-pl

8

Dieta amatora.

2019-01-14 15:07:58
runnerski-pl

8

SEZON 2019 moje treningi – raport 3

2019-01-04 14:37:57
runnerski-pl

8