W sprawie odpoczynku po zawodach.

 

Zwyciężasz! Jesteś bohaterem! Choćby tylko i aż dlatego, że udało Ci się ukończyć wymarzony bieg na trudnym dystansie ale następnego dnia… nie zapomnij o odpoczynku.

W normalnych okolicznościach po przebiegnięciu 10 000 metrów na zawodach mój organizm potrzebuje od siedmiu do dziesięciu dni, by wrócić do formy”. Mo Farah – Siła ambicji Autobiografia – strona 177.

Możesz wierzyć w to, że już po dwóch dniach odpoczynku jesteś jak młody bóg, czyli postawić tezę, że regenerujesz się szybciej niż dwukrotny mistrz olimpijski i mistrz świata, rekordzista Europy w Półmaratonie. Przyznaje… to odważna teoria.

Jeśli ja i on biegliśmy na maksimum to obaj… potrzebujemy właśnie tych 7 dni do 10 dni na odbudowanie rezerw w naszych organizmach a to tylko 10 km co z regeneracją po dystansach 21 km czy 42 km. Nie oznacza to, że przez te kilka dni mamy leżeć na tapczanie ale trzeba uwzględnić wydatek energetyczny i zniszczenia w mięśniach na skutek ukończonych zawodów. Trzeba racjonalnie zaplanować dalszy trening (jeśli start nie był końcem sezonu) musi być tu zastosowana właściwa regeneracja i szczególnie baczne obserwowanie swojego organizmu.

Piszę o tym, bo sam stoję przed tym trudnym zadaniem, co zrobić, jak trenować jeśli za 3 tygodnie, po takim ostrym treningu jakim był mój bieg na 21 km, jest kolejny tym razem najważniejszy start w sezonie… .

Jeśli zaryzykuję dalej ciężki trening przez kolejne 2 tygodnie to muszę mieć ten cytat z tyłu głowy z wszystkimi idącymi za tym zagrożeniami, np. spadkiem mojej odporności, przetrenowaniem, ryzykiem kontuzji i koniecznie regeneracją, czyli odpuszczeniem na kilka dni przed zawodami…

czekają mnie najtrudniejsze 2 tygodnie nie tylko w tym roku ale chyba w całym moim bieganiu.

Inne osoby czytały również:

Przepis na udany start w zawodach.

2016-03-20 14:36:03
runnerski-pl

18

Czy warto startować w zawodach w grudniu?

2015-12-07 13:29:29
runnerski-pl

18

W sprawie naszych niemożliwych możliwości.

2015-07-24 14:24:45
runnerski-pl

18

W sprawie planów treningowych.

2015-06-12 14:44:22
runnerski-pl

18

W sprawie początków biegania.

2015-05-25 14:42:51
runnerski-pl

18

W sprawie tętna i pulsometru.

2015-05-21 14:46:09
runnerski-pl

18

W sprawie motywacji, jaką może być życiówka.

2015-05-18 14:50:36
runnerski-pl

18

W sprawie kadencji i szybszego biegania.

2015-05-12 14:52:44
runnerski-pl

18