Czy istnieje skuteczny plan treningowy?

Czy istnieje skuteczny plan treningowy? Bez wątpienia tak ale nie jest nim plan tworzony z myślą o każdym z nas. Pewnie dlatego osoby trenujące z trenerami mają lepsze wyniki od tych realizujących plany tych samych trenerów znalezione np. w sieci czy ich książkach.

„Każdy z nas jest inny, dlatego ślepe powielanie planów z biegowych z czasopism albo Internetu to kiepski pomysł. NIE BYŁY TWORZONE Z MYŚLĄ O TOBIE”. Julian Goater, Don Mellvin „Sztuka szybszego biegania. Technika, trening, taktyka.” – str. 25

Jeśli jakiś plan ma być skuteczny dla Ciebie powinien być stworzony nie dla biegacza „x” chcącego uzyskać wynik „x” ale powinien być stworzony dla Ciebie i pójdę tu dalej taki plan może  być stworzony przez Ciebie. Wiem dla wielu z Was, którzy nie macie wielkiego doświadczenia w bieganiu brzmi to jak herezja tymczasem jest to możliwe oczywiście z pomocą moich poniższych wskazówek.

Jeśli nie znasz się na pojęciach typu OWB1 czy tempo maratońskie tutaj też będę pomocny. Warunek jest jeden polecam przeczytać wszystko od początku do końca bardzo uważnie i w najgorszym razie nawet jeśli nie ułożysz swojego planu… będziesz potrafił/potrafiła ocenić czy wybrany gotowiec np. znaleziony w sieci jest dla Ciebie wartościowy lub czy nie jest zbyt ambitny.

Artykuł „Zrób sobie plan treningowy” napisałem prawie rok temu. Został opublikowany na mojej stronie a także na maratonypolskie.pl gdzie ku mojemu zdziwieniu nie spotkał się z żadnym hejtem może jest zatem całkiem przyzwoity. 😉

Ostatnio pisałem o roztrenowaniu w bieganiu jako elemencie niezbędnym do skutecznego biegania w kolejnym sezonie. Jednak cóż byłaby to za rada skoro nie napisałbym co dalej. A dalej musi być dobry plan treningowy, dobry czyli jaki? Mam propozycję, która podważa autorytet wielu znawców biegania ponieważ twierdzę, że każdy może zrobić sobie sam plan biegowy w oparciu o moje wskazówki. Jeśli zastosuje je wszystkie będzie to plan najskuteczniejszy jaki stosował w życiu.

 

Zacznij od tego – Zrób sobie plan treningowy cz. I.

 

1756693462_3

 

potem polecam kolejną część – Zrób sobie plan treningowy cz. II.

 

0415270

 

A gdy po wszystkim nie będziesz miał dość będę miał coś jeszcze, w następnym wpisie zdradzę Ci jeszcze jeden sekret skutecznego planu treningowego. Będzie to również niezbędny dodatek do dwóch powyższych linków zrób sobie plan treningowy.

 

Inne osoby czytały również:

Sekret skutecznego planu treningowego

2016-11-03 20:39:32
runnerski-pl

18

Plany jesienne (kolejne eksperymenty).

2016-07-15 14:00:16
runnerski-pl

18

IV. Stosuj plan treningowy.

2016-04-11 08:13:44
runnerski-pl

18

Mój plan treningowy na sezon 2016 r.

2015-11-26 13:01:39
runnerski-pl

18

Zrób sobie plan treningowy cz. II.

2015-11-20 12:43:44
runnerski-pl

18

Zrób sobie plan treningowy cz. I.

2015-11-17 12:35:52
runnerski-pl

18

Mój plan treningowy sezon 2015 r. cz. II.

2015-07-22 13:21:27
runnerski-pl

18

Mój plan treningowy sezon 2015 cz. I.

2015-07-15 13:23:53
runnerski-pl

18

  • Adam

    „Mam propozycję, która podważa autorytet wielu znawców biegania ponieważ twierdzę, że każdy może zrobić sobie sam plan biegowy (…)”
    Nic kontrowersyjnego 🙂 Mysle podobnie dlatego lubie Twoja strone.
    Ciekawy jestem jaki procent amatorow biega z wlasnymi planami. Czyzby az tak malo, ze jest to kontrowersyjne?
    Jesli gleboko sie zastanowic to w zasadzie wiekszosc z nas biega wedlug jakiegos planu/schematu treningowego i na podstawie ktorego tworzy wlasny plan.
    Np. trening do maratonu moze sie opierac na solidnej podstawie wb2 a wtedy mamy cos ze Skarzynskiego. Ale jesli mocna czesc stanowic beda biegi tempowe/progowe i interwaly to wejdziemy np. w cos w stylu planu FIRST.
    Np. Twoj pomysl na trening przypomina FIRST z Gallowayem 🙂
    I jak piszesz dobra szkola jest analiza gotowych planow.

    • Nigdy nie zastanawiałem się do którego planu jest mi najbliżej ale pod względem ilości treningów rzeczywiście blisko mi do FIRST, Galloway jest tylko z lenistwa 😉 i tylko ja go stosuję osoby, którym układałem plany nie muszą tego robić choć bywa, że same się do G. przekonują np. podczas długich wybiegań.

      Znam wiele osób, które wybierają plany treningowe i zmieniają je po kilku tygodniach ale najczęściej tak je przerabiają, że żadnego nigdy nie robią do końca. Często dzieje się tak dlatego ponieważ wybierają plany zbyt ambitne.

      Dlatego moja filozofia jest inna trenuj mniej np. 4 razy zamiast 5 ale staraj się ze zdwojoną siłą i zaangażowaniem te 4 treningi zrobić.

  • Marcin Tarka

    Mały dodatek do artykułu ode mnie – gdyby ktoś potrzebował aplikacji z możliwością planowania treningów do polecam https://PlanForma.pl. Można też tam zatrudnić trenera.

  • Pingback: Dziennik Moje bieganie XI 2016 r. - Bieganie dla każdego()

  • Pingback: Moje małe rekordy. - Bieganie dla każdego()