Sezon zimowy-wiosenny.

Epizod V Sezon zimowy-wiosenny.

Początek cyklu „Jak trenować z najlepszym efektem?” epizod I znajdziesz tutaj.

Roztrenowanie za nami przejdźmy do 1 części sezonu, przy założeniu, że Twój rok startowy to dwa sezony np. zimowo-wiosenny i letnio-jesienny.

Pierwszy powinien trwać od 16 do 24 tygodni. Wtedy optymalnie w 20-24 tygodniu powinieneś uzyskać maksymalną formę. W tym okresie powinieneś planować start docelowy. Ewentualnie dobrze mieć start zapasowy 1-3 tygodnie później, na wypadek gdyby start docelowy nie doszedł do skutku lub wypadł poniżej oczekiwań np. w razie Twojej choroby, zmiany planów lub nieodpowiedniej pogody w dniu startu.

Wcześniej rok treningowy dzieliliśmy na odpowiednie okresy teraz warto nareszcie spróbować podzielić poszczególny sezon. Tutaj najlepiej wyznaczyć 4-6 tygodniowe fazy w planie treningowym, w których będziesz pracować nad różnymi elementami Twojego przygotowania.

Jakie to elementy? Na początku trening tlenowy, czyli zdecydowanie wolny i komfortowy różnie nazywany w literaturze. W tym bloku powinny się pojawiać również zajęcia rozwijające ogólne zdolności ruchowe.

Dalej powinna nastąpić faza pracy nad siłą i w końcu praca nad szybkością, wtedy przy obniżeniu zajęć siłowych przy jednoczesnym zmniejszeniu treningów tlenowych.

W ostatniej fazie pozostaje praca nad wytrzymałością specjalną. Natomiast przed samym startem należy zarezerwować 7-10 dni na tapering czyli bezpośrednie przygotowanie startowe.

Wiesz już kiedy pracować nad jakim elementem wypadałoby jeszcze wiedzieć jakimi treningami rozwijać poszczególne elementy i o tym w następnym wpisie.

cdn.

Inne osoby czytały również:

SEZON 2019 moje treningi – raport 2

2018-12-12 18:55:25
runnerski-pl

18

Sezon 2019 moje treningi – raport 1

2018-11-21 12:53:32
runnerski-pl

18

Podział sezonu jako element sukcesu.

2018-11-07 13:06:47
runnerski-pl

18

Planowanie sezonu.

2018-11-03 19:07:40
runnerski-pl

18

Zasada periodyzacji sezonu treningowego.

2018-10-23 19:53:09
runnerski-pl

18

Dziennik moje bieganie – Sezon 2017 luty.

2017-02-15 16:31:49
runnerski-pl

18

Dziennik Moje bieganie – SEZON 2017 – 1 faza

2016-12-23 13:55:54
runnerski-pl

18

Mój plan treningowy na sezon 2016 r.

2015-11-26 13:01:39
runnerski-pl

18