Sezon zimowy-wiosenny.

Epizod V Sezon zimowy-wiosenny.

Początek cyklu „Jak trenować z najlepszym efektem?” epizod I znajdziesz tutaj.

Roztrenowanie za nami przejdźmy do 1 części sezonu, przy założeniu, że Twój rok startowy to dwa sezony np. zimowo-wiosenny i letnio-jesienny.

Pierwszy powinien trwać od 16 do 24 tygodni. Wtedy optymalnie w 20-24 tygodniu powinieneś uzyskać maksymalną formę. W tym okresie powinieneś planować start docelowy. Ewentualnie dobrze mieć start zapasowy 1-3 tygodnie później, na wypadek gdyby start docelowy nie doszedł do skutku lub wypadł poniżej oczekiwań np. w razie Twojej choroby, zmiany planów lub nieodpowiedniej pogody w dniu startu.

Wcześniej rok treningowy dzieliliśmy na odpowiednie okresy teraz warto nareszcie spróbować podzielić poszczególny sezon. Tutaj najlepiej wyznaczyć 4-6 tygodniowe fazy w planie treningowym, w których będziesz pracować nad różnymi elementami Twojego przygotowania.

Jakie to elementy? Na początku trening tlenowy, czyli zdecydowanie wolny i komfortowy różnie nazywany w literaturze. W tym bloku powinny się pojawiać również zajęcia rozwijające ogólne zdolności ruchowe.

Dalej powinna nastąpić faza pracy nad siłą i w końcu praca nad szybkością, wtedy przy obniżeniu zajęć siłowych przy jednoczesnym zmniejszeniu treningów tlenowych.

W ostatniej fazie pozostaje praca nad wytrzymałością specjalną. Natomiast przed samym startem należy zarezerwować 7-10 dni na tapering czyli bezpośrednie przygotowanie startowe.

Wiesz już kiedy pracować nad jakim elementem wypadałoby jeszcze wiedzieć jakimi treningami rozwijać poszczególne elementy i o tym w następnym wpisie.

cdn.

Inne osoby czytały również:

Ostatni start w sezonie

2019-11-25 13:58:51
runnerski-pl

18

Mój złoty sezon 2019

2019-09-30 15:32:10
runnerski-pl

18

SEZON 2019 moje treningi – raport nr 5

2019-02-06 15:04:03
runnerski-pl

18

SEZON 2019 moje treningi – raport nr 4

2019-01-18 14:52:40
runnerski-pl

18

SEZON 2019 moje treningi – raport 3

2019-01-04 14:37:57
runnerski-pl

18

SEZON 2019 moje treningi – raport 2

2018-12-12 18:55:25
runnerski-pl

18

Sezon 2019 moje treningi – raport 1

2018-11-21 12:53:32
runnerski-pl

18

Podział sezonu jako element sukcesu.

2018-11-07 13:06:47
runnerski-pl

18

Dodaj komentarz

12 + 10 =