Moje treningi luty 2016 r.

 

Zima w lutym nie okazała się przeszkodą w systematycznym treningu udało mi się zrealizować założenia. Pierwsze dwa tygodnie lutego nadal biegałem 3 razy w tygodniu, w kolejnym 3 i 4 tygodniu lutego zrealizowałem po 4 treningi chcąc przeprowadzić eksperyment z krótszą regeneracją, który zaprezentowałem kilka dni wcześniej i jest dostępny tutaj.

Z miesiąca na miesiąc wzrasta moje obciążenie treningowe i mimo, że kilometraż nie jest tego najdokładniejszym potwierdzeniem to tu również jest ładnie pod górę, czyli coraz więcej.

Na moim ostatnim treningu lutowym zrobiłem pierwszy raz w życiu trening określany jako BR czyli bieg regeneracyjny chciałem sprawdzić jak takie „roztruchtania” wpłynie na odpoczynek i rzeczywiście po nim czułem się lepiej niż przed jego wykonaniem. Przy najbliższej okazji postaram się opisać jak powinien wyglądać prawidłowo wykonany bieg regeneracyjny.

Powoli kończy się okres spokojnego trenowania ponieważ obciążenia treningowe stają się coraz cięższe i dłuższe. Zaczynam też coraz częściej zerkać w kalendarz przebierając niecierpliwie nogami. Trzeba przyjąć jakąś strategie startową, bo inaczej za chwilę na niektóre zawody nie będzie lub już nie ma wolnych miejsc i mam tu na myśli także te bardziej odległe daty np. Nocny Półmaraton Wrocław ma już przekroczone 6 000 zapisanych i opłaconych uczestników mimo, że to dopiero druga połowa czerwca a limit wynosi jeśli dobrze pamiętam  9 000. Tydzień temu było około 5 000 więc jak widać tempo przyrasta.

W przyszłym miesiącu mam zaplanowane 2 starty na 10 km no to się zacznie…

 

 

Porównanie luty 2015 i 2016:

2015 rok – 13 treningów biegowych, dystans 155,55 km, czas treningów 13:51:24

2016 rok – 14 treningów biegowych, dystans 181,91 km, czas treningów 16:44:00

 

W tym miesiącu było więcej kilometrów w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku choć sprawił to głównie jeden dodatkowy trening. Nie ma tu jednak jakiejś radykalnej zmiany w porównaniu z poprzednim rokiem natomiast biegam zupełnie inaczej to znaczy ogólne tempo treningów jest dużo niższe za to często w czasie treningów biegam szybkie odcinki np. SB. W poprzednim sezonie było tego o połowę mniej.

 

Na czerwono - treningi najdłuższe, najszybsze i na największym śr. tętnie
na niebiesko treningi najkrótsze, najwolniejsze na najmniejszym śr. tętnie.

 

Na czerwono – treningi najdłuższe, najszybsze i na największym śr. tętnie na niebiesko treningi najkrótsze, najwolniejsze na najmniejszym śr. tętnie.

 

Skróty:

 

BS* – Bieg spokojny odpowiadający OWB1 lub biegowi w 1 zakresie, do tej pory biegałem BS na średnim tętnie 128-132 powyższe treningi zaznaczone (*) były jeszcze wolniejsze;

BR – bieg regeneracyjny to u mnie trening pomiędzy truchtem i biegiem spokojnym w okolicach 70% tętna maksymalnego, choć powinno być jeszcze niżej;

P*x3 – Podbiegi x3 oznacza ilość powtórzeń, (*) 25 sekundowy podbieg bardzo stromy (z powrotem marsz);

R*x3 – Rytmy x3 oznacza ilość powtórzeń; (*) 60 sekundowy szybki bieg (ok. 200 metrów minimalnie pod górkę, z powrotem marsz);

BS/Px3/Rx3/BS – to kombinacja powyższych narzędzi treningowych;

G jak Galloway czyli bieg przeplatany marszem od początku 4:00 biegu potem 1:00 marszu w ten sposób odbywam cały trening, poza momentami kiedy biegam podbiegi, rytmy wtedy stosuję marsz po każdym podbiegu czy rytmie.

O swoich założeniach treningowych na sezon 2016 pisałem we wpisie mój plan treningowy.   Zdecydowałem się pokazywać Wam moje treningi co miesiąc może kogoś zaciekawi moje bieganie zawsze też będziecie mogli sprawdzić czy rzeczywiście robię to co zapowiadałem lub czy moje bieganie naprawdę opiera się np. na systematyczności do której namawiam. Zawsze piszę i pokazuję prawdę, nigdy nie naciągam tego co robię na treningu po to aby wyglądały one lepiej.

Zdecydowanie nie polecam naśladowania mojego planu ponieważ jest on skonstruowany do moich wad i możliwości. Natomiast z chęcią pomogę jeśli ktoś z Was będzie zainteresowany stworzeniem swojego planu treningowego najpierw jednak polecam zapoznanie się z wpisem zrób sobie plan treningowy.

 

Inne osoby czytały również:

Dziennik moje bieganie – Sezon 2017 luty.

2017-02-15 16:31:49
runnerski-pl

18

Bez medalu ani rusz w 2016 r. również.

2016-12-28 19:12:43
runnerski-pl

18

Dziennik Moje bieganie XI 2016 r.

2016-11-01 11:09:17
runnerski-pl

18

Dziennik Moje bieganie X 2016 r.

2016-10-01 20:15:50
runnerski-pl

18

Dziennik „moje bieganie” IX 2016 r.

2016-09-01 15:04:33
runnerski-pl

18

Dziennik „moje bieganie” VIII 2016 r.

2016-08-01 21:47:03
runnerski-pl

18

Moje treningi maj 2016 r.

2016-06-03 14:13:04
runnerski-pl

18