Jak zrobić roztrenowanie?

Przedstawiam Wam kontynuacje tekstu o roztrenowaniu.

Osobiście po tym sezonie (2018) zastosowałem roztrenowanie 7 tygodniowe, ponieważ miałem bardzo udany, ale i zarazem ciężki sezon.

Jak zrobić roztrenowanie? Powinno ono składać się z jednego lub dwóch tygodni całkowitego braku treningów w dyscyplinie wytrzymałościowej, jaką trenujesz. Potem warto zrobić trzy, cztery tygodnie aktywności fizycznej bardzo wolnej, jak bardzo? Tak abyś trenował wolniej niż dotąd na najwolniejszych swoich treningach. Na przykład średnie tętno na Twoich OWB1 lub BS-ach oscylowało na poziomie 145 teraz trenuj poniżej 140. To jest możliwe!!!

Co więcej takie truchtanie czy marsz nordic walking niech nie trwa dłużej niż 40-50 minut lub inaczej niech będzie to trening o długości połowy lub 60% Twoich średnich treningów. No i oczywiście, jeśli trenowałeś 5 razy w tygodniu teraz ogranicz się do 2 treningów, bo jeśli pozostaniesz przy 5 lub 4 nie będzie to żadne roztrenowanie tylko lżejszy trening.

Na tę okoliczność wymyśliłem nawet hasło: Uczę się biegać czy „nordicować” wolno. Co tak na marginesie przyznaję bywa piekielnie trudnym wyzwaniem.

ODPOCZYWAJMY.

Poprzez roztrenowanie minimalizuję przyszłe ryzyko kontuzji i spadku motywacji, przez co …dzisiaj odpoczywam, więc moja forma urośnie jutro.

Inne osoby czytały również:

Roztrenowanie

2019-10-01 14:13:53
runnerski-pl

18

Podział sezonu jako element sukcesu.

2018-11-07 13:06:47
runnerski-pl

18

Jak trenować z najlepszym efektem?

2018-10-21 19:52:07
runnerski-pl

18

Jak liczyć życiówkę.

2016-12-15 16:57:47
runnerski-pl

18

Nie być jak Lance czyli bohater negatywny.

2016-07-06 14:06:31
runnerski-pl

18

Dodaj komentarz

fifteen + eleven =